Es posen en funcionament els Tallers d’Estudi Assistit d’estiu de manera presencial

Durant el període de confinament, els diferents serveis socioeducatius del municipi es van adaptar a la situació de crisi sociosanitària, realitzant-se de manera telemàtica i telefònica, per a poder continuar donant suport i a fer un seguiment individualitzat dels infants i joves, ajudant-los a fer els deures i resolent-los els dubtes que tinguessin, així com acompanyant-los, tant a ells com a les seves famílies, tant a nivell emocional com referent al treball d’hàbits

Després d’aquests mesos en confinament, durant els quals els alumnes han seguit l’educació en línia, ara, i durant els mesos de juliol i agost, es reinicien els Tallers d’Estudi Assistit de manera presencial.

Amb aquests Tallers d’Estudi Assistit s’atenen a 36 alumnes dels diferents centres educatius del municipi. Concretament s’han iniciat 6 grups de 6 alumnes cadascun: 3 grups per primària i 3 per secundària. Cada grup assisteix a dues sessions setmanals d’una hora i mitja al Taller d’Estudi Assistit.

En total hi participen 18 alumnes de 6è de Primària i 18 alumnes de 1r a 4t d’ESO i es realitzen en 3 espais diferents del municipi: Espai Jove del Centro (nucli històric), al Centre de Serveis de Puigmal (Empuriabrava) i al casal Civic d’Alberes (Empuriabrava), en diferents franges horàries de matins o tarda.

Els Tallers d’Estudi Assistit es basen en una acció positiva que

Els Tallers d’Estudi Assistit (TEA) per a l’alumnat d’educació primària i secundària es basa en una acció positiva que pretén proporcionar als discents, que viuen en un entorn sòcioculturalment desafavorit i/o amb dificultats d’aprenentatge, unes condicions que l’ajudin al seguiment del currículum escolar i a aprofitar totes les oportunitats que té al voltant en el seu procés de desenvolupament personal.

El servei d’Aula d’estudi per a l’alumnat d’educació primària, secundària, es basa en una acció positiva que pretén oferir un espai d’estudi, recursos i assessorament adequats.

Entenem el present servei com a entitat educativa que es planteja formalment l’educació integral dels infants i joves en el seu temps lliure, ajudant-los a relacionar-se i a interpretar millor el medi que els envolta. Tot això es fa, però, d’acord amb un projecte educatiu global que permeti el desenvolupament psicosocial de l’infant i del jove. Un dels aspectes imprescindibles per a la viabilitat i eficàcia del projecte és la metodologia del procés d’ensenyament i aprenentatge.

Des de Quiràlia, considerem essencial emprar un estil pedagògic basat en una metodologia activa, participativa i, sobretot, personalitzada. És a dir, és l’alumne/a el vertader protagonista del seu propi aprenentatge, i és tasca de l’educador/a guiar-lo i orientar-lo al llarg d’aquest procés. Es tracta d’aconseguir que el discent arribi a un aprenentatge significatiu i funcional. Així doncs, la metodologia de treball s’adapta a les necessitats i demandes de cada alumne/a, és per això que s’aplicarà un projecte educatiu individual de treball ajustat a cada persona amb l’objectiu de millorar el seu rendiment acadèmic.

Publicado en: Notícies