Engeguen Patis Oberts, una proposta per dinamitzar els espais escolars i públics

Aquesta setmana ha començat al pati del Ruiz Amado el projecte Patis Oberts. Aquest projecte, que s’emmarca dins del Pla Educatiu d’Entorn, obre el pati del Ruiz Amado a les tardes de dilluns a dissabte fins a finals del mes d’agost, per oferir espais oberts i segurs a infants i joves.

Els Patis Oberts compta amb un educador, que dinamitza l’espai per afavorir la convivència dels i les participants, vetllar pel bon ús de les instal·lacions i optimitzar així els equipaments escolars, fora del curs acadèmic.

L’educador també tindrà presència en altres espais del municipi, on infants i joves hi van a jugar, alhora que dinamitzarà  activitats  ja existents, ja siguin organitzades o de joc lliure.

L’objectiu final del projecte, que neix de les demandes i necessitats dels usuaris/es,  és oferir espais de joc de proximitat, dinamitzar aquests espais, afavorir la convivència per potenciar la interrelació d’infants i joves en un context segur i dirigit per un professional.

Publicado en: Notícies

Acte de reconeixement a l’alumnat de Batxillerat i Cicle Formatiu de Castelló d’Empúries

El passat divendres dia 17, va tenir lloc a la llotja, l’acte de reconeixement a l’alumnat que finalitza la seva etapa formativa d’estudis post-obligatoris al municipi. Aquest és el 8è any que s’organitza.

Aquest curs 2021/22, eren convidats a l’acte un total de 53 alumnes de 2n de batxillerat i 10 de cicle formatiu de grau mig de nàutica. Entre l’alumnat i els seus acompanyants, van assistir a l’acte més de 260 persones.

L’Alcalde Salvi Güell i la regidora d’ensenyament Anna Massot, acompanyats del director de l’INS Castelló d’Empúries Antoni Puig Mallol,  van rebre a l’alumnat i els van fer entrega d’un diploma, una orla i un obsequi, a més de dedicar-los unes paraules per encoratjar als joves a seguir la seva trajectòria formativa i/o laboral. Seguit, dues alumnes de 2n de batxillerat van dedicar unes paraules als seus companys i al professorat.

Per finalitzar hi va haver un pica pica per a tots als assistents.

Publicado en: Notícies

Es reuneix el Consell Escolar Municipal de Castelló d’Empúries

El dimecres 8 de juny, va tenir lloc a la Sala Gòtica de l’Ajuntament de Castelló d’Empúries el Consell Escolar Municipal, un òrgan de participació, de consulta i d’informació que permet tractar tots els temes educatius que afecten al municipi.

Hi van assistir 26 dels seus membres, com a representants dels centres educatius de primària i secundària, de la llar d’infants, de l’escola de música, així com representants de professors, de pares i mares d’alumnes, de les AMPA, del personal d’administració i de serveis dels centres, dels alumnes i dels diferents grups polítics municipals.

L’acte, que va ser presidit per l’alcalde Salvi Güell i conduït per la regidora d’ensenyament Anna Massot i la tècnica d’ensenyament de l’Ajuntament, va tractar els següents punts: l’ordre de calendari i els dies de lliure disposició del curs 2022-23, informació sobre la preinscripció escolar 2022-23, dades de l’Oficina Municipal d’Escolarització (OME), Pla Educatiu d’Entorn, la Guia de Recursos educatius, els ajuts a famílies per llibres de text, les aportacions a les AMPA i altres informacions d’interès de l’Ajuntament.

En el punt d’informacions vàries es va parlar de l’activitat de Conte per relleus vinculada al Pla Educatiu d’Entorn, de la valoració dels dos perfils de PTT presents al municipi, de les activitats que s’estan desenvolupant als horts comunitaris i cursos de català a l’estiu.

Finalment es va obrir un torn obert de preguntes i es va informar als assistents que podien fer arribar totes aquelles propostes que considerin adients al Departament d’Ensenyament de l’Ajuntament, des de necessitats formatives detectades o possibles conferenciants en el marc de les xerrades per a famílies.

Publicado en: Notícies

Cloenda de la 9a edició del Conte per Relleus

L’alumnat de 5è de primària de les escoles del municipi van participar ahir, a l’acte de cloenda tel del projecte Conte per Relleus, en el marc de les actuacions del Pla Educatiu d’Entorn de Castelló d’Empúries del curs 2021-2022.

L’activitat, que pretén fomentar l’hàbit lector i el gust per l’escriptura creativa a l’alumnat, consisteix principalment en escriure un conte col·laboratiu i en xarxa entre les 5 aules de 5è de primària de les escoles del municipi. L’alumnat parteix de la història que ha creat l’escriptora Mariona Masferrer expressament per a ells. La mateixa escriptora és la que els hi proposa l’inici de la trama i qui en fa en seguiment entre capítols. Els alumnes també, són qui elaboren il·lustracions per acompanyar els capítols, amb el seguiment de l’il·lustrador Sergi Moreso.

Enguany, és la novena edició del conte, una edició especial ja que l’any anterior, no es va poder desenvolupar per les mesures establertes per la covid-19, pel que poder reprendre l’activitat, ha estat una satisfacció tant pels centres educatius, com per la resta d’agents implicats.

Ahir al matí 100 alumnes de les escoles Joana d’Empúries, Ruiz Amado i l’Institut Escola El Bruel-Empuriabrava van assistir a la Sala Gòtica de l’Ajuntament per celebrar conjuntament la fi de l’activitat amb l’escriptora Mariona Masferrer, i l’il·lustrador Sergi Moreso i fer-los entrega del conte “La carta robada” per a cada alumne.

Aquesta activitat és possible gràcies a la implicació dels Serveis Educatius de l’Alt Empordà i a la col·laboració de tots els tutors i tutores de 5è dels centres educatius.

Els alumnes de cada classe han llegit el capítol que han escrit aquests darrers mesos i també han fet la valoració del projecte. Tot seguit la regidora Anna Massot ha dedicat, com en l’inici de l’acte, unes paraules a tots els participants. En finalitzar, s’ha fet entrega a cada alumne d’un exemplar del conte que l’Ajuntament ha editat i s’ha fet una fotografia conjunta al pati del Palau del Comtes.

Publicado en: Notícies

Període de preinscripció a l’Escola Infantil Municipal Passeig de les Oques de Castelló d’Empúries

Des del 9 i fins el 20 de maig s’obrirà, estarà obert el període de preinscripció perquè les famílies amb fills/es amb edat de 0 a 3 anys, puguin sol·licitar plaça a l’Escola Infantil Municipal Passeig de les Oques.

Si voleu sol·licitar plaça per la llar d’infants, ho podeu fer de dues maneres: de manera telemàtica o bé, de manera presencial. Malgrat són dos procediments diferents, totes les famílies que vulguin fer la sol·licitud hauran de preparar un escaneig (per sol·licitud telemàtica) o una fotocòpia (per sol·licitud presencial) de la següent documentació:

  • DNI / NIE / DI Unió Europea / Passaport dels progenitors/es.
  • DNI / NIE / DI Unió Europea / Passaport de l’infant si en té.
  • Llibre de família (en cas que no es tingui, cal aportar la partida de naixement).
  • TIS de l’alumne/a (targeta sanitària).
  • Carnet de vacunació.
  • Volant o certificat de convivència.
  • Contracte de lloguer o rebut de l’IBI.

Si s’escau, també haureu d’adjuntar la següent documentació:

  • Targeta acreditativa de la discapacitat igual o superior al 33% de la persona que al·lega aquesta condició (alumne/a, germà/na, mare o pare) emès pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
  • Carnet vigent de família nombrosa o monoparental emès pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
  • Certificat o resolució de la renda garantida de ciutadania emesa pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies .
  • En el cas de voler al·legar proximitat del lloc de treball caldrà presentar el contracte laboral, un certificat de l’empresa o el model 036 o 037 en el cas dels professionals autònoms.
  • Resolució per situació d’acolliment del Departament de Drets Socials.
  • Condició de víctima de violència de gènere o terrorisme. La condició de víctima de violència de gènere s’acredita per qualsevol dels mitjans establerts a l’article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. La condició de víctima de terrorisme s’acredita amb el certificat que emet la Subdirecció General de Suport a Víctimes del Terrorisme del Ministeri de l’Interior

Si opteu per l’opció telemàtica, un cop tingueu la documentació escanejada, heu d’omplir la sol·licitud de preinscripció. Podeu descarregar-vos-la a la pàgina web castello.cat a l’apartat d’Ensenyament o bé, podeu enviar un correu electrònic a  b7005546@xtec.cat i us la faran arribar i un cop la tingueu, caldrà que l’ompliu amb les dades corresponents.  Amb la sol·licitud omplerta i signada i la documentació escanejada, envieu-ho al correu electrònic de la llar d’infants a b7005546@xtec.cat per a tramitar la sol·licitud des del 9 al 20 de maig.

Publicado en: Notícies

Els centres educatius participen a la Diada de Sant Jordi

Alumnes de diferents cursos han participat amb vàries activitats artístiques i literàries per Sant Jordi

L’Ajuntament de Castelló d’Empúries, en el marc del Pla Educatiu d’Entorn, organitza diverses activitats vinculades als centres educatius en motiu de la diada de Sant Jordi, concretament, del 19 al 24 d’abril.

Per una banda, alumnes de 2n de primària, des de fa varis anys, participen al concurs de dibuix infantil per a elaborar una part de la portada del programa de Sant Jordi. Des del Departament d’Ensenyament, s’assigna cada any, de forma rotativa, un element de la llegenda de Sant Jordi: Drac, Princesa i Cavaller i rosa. Un jurat format per representats dels centres educatius i l’Ajuntament, escullen de cada centre educatiu, el dibuixos que conformaran la portada.

Aquest any, els guardonats han estat: Yara Cabrera, amb el dibuix de la princesa, de l’escola Joana d’Empúries; Wenjing Zhang, amb el dibuix del cavaller i la rosa, de l’Institut Escola El Bruel-Empuriabrava; Joan Ripoll, amb el dibuix del drac, de l’escola Ruiz Amado.

A partir d’aquests tres dibuixos s’ha elaborat la portada del programa de la setmana de Sant Jordi. A més, de tots els dibuixos de l’alumnat que ha participat, s’han elaborat tres lones per exposar els dibuixos, que es podran veure al claustre de Santa Clara, així com una lona dels dibuixos guanyadors.

Per a premiar els dibuixos escollits i la resta d’alumnat participant, des del Departament d’Ensenyament s’ha acudit a cada centre educatiu per fer entrega de diferents obsequis. Pels alumnes dels dibuixos guanyadors, se’ls ha premiat amb una caixa de retoladors i un quadern de dibuix, així com de la lona amb el seu dibuix. A les classes participants, se’ls ha entregat un xec regal per a gastar en productes de papereria, un pòster del programa i se’ls farà entrega de la lona on apareixen els dibuixos de tots els alumnes que han participat.

Per altra banda, l’alumnat de 1r i 2n de secundària de l’Institut Escola El Bruel-Empuriabrava i l’Institut de Castelló d’Empúries, han participat al projecte “Un jove, un llibre”. Els alumnes, fan una proposta literària a partir d’algun llibre que hagin llegit ells mateixos, que s’inclouen a la programació de Sant Jordi, de manera que s’obté un recull de més de 20 recomanacions lectores per adolescents i joves.

En relació a aquest projecte, es voldria destacar que el collage elaborat per l’alumna Sabrina Parrondo de 3r de secundària de l’Institut Escola El Bruel-Empuriabrava, inicialment presentat pel concurs del cartell de Carnaval, va ser seleccionat per a ser portada de les recomanacions lectores de l’alumnat incloses en el programa.

També, des del Departament de Cultura, han comptat amb la col·laboració dels centres educatius, la llar d’infants, els PTT, la UEC i la residència Toribi Duran per a decorar diferents espais municipals del Centre Històric del municipi que poden visitar-se al llarg de la setmana dedicada a Sant Jordi. Cada grup de participants ha fet una

Enguany, és una edició especial de la diada de Sant Jordi, ja que les restriccions i mesures establertes en relació a la covid-19 suposen un baix impacte en la festivitat, de manera que genera il·lusió veure com alumnat i la ciutadania en general poden gaudir-ne.

Us animem doncs, al llarg del cap de setmana, especialment demà, a visitar el Centre Històric per a veure les diferents exposicions, consultar el programa per veure les activitats organitzades per l’Ajuntament i les recomanacions lectores, així com apropar-vos a les parades de diverses entitats que podreu trobar a la Plaça dels Homes per adquirir les roses, llibres i altres elements que vulgueu regalar en aquest dia tan especial al nostre municipi i territori.

Publicado en: Notícies

Sessió informativa de preinscripció escolar pel curs 2022-23

El proper dimarts 1 de març tindrà lloc a la Capella de Santa Clara la sessió informativa sobre el procés de preinscripció i matriculació pel curs 2022-2023, adreçada especialment a l’alumnat que ha de començar P3 el proper mes de setembre.

La sessió anirà a càrrec de l’equip directiu dels tres centres de primària i la regidora d’Ensenyament de l’Ajuntament de Castelló d’Empúries.

Es facilitarà informació d’interès per a les famílies, com la documentació que cal preparar per a realitzar la preinscripció telemàtica, la zonificació escolar del nostre municipi, l’oferta de places de cada centre, els dies de portes obertes que s’ofereixen a les escoles, o com sol·licitar cita prèvia per a rebre suport en el procés de preinscripció de forma presencial, entre d’altres qüestions. S’obrirà també un torn de preguntes per poder aclarir els possibles dubtes als assistents.

Aquesta informació s’ha enviat també per carta ordinària a totes les famílies empadronades al municipi, amb fills/es nascuts/des l’any 2019.

Cal tenir present que el període de presentació de sol·licituds per a la preinscripció als ensenyaments de segon cicle d’Educació Infantil, Educació Primària  és de 7 al 21 de març i d’Educació Secundària Obligatòria del 9 al 21 de març, i la intenció d’aquesta sessió informativa és poder donar facilitar a les famílies la realització d’aquest procés amb el màxim d’informació possible.

Per a més informació us podeu adreçar al Departament d’Ensenyament de l’Ajuntament de Castelló d’Empúries, al telèfon 972 250 165 o enviar un correu electrònic a ensenyament@castello.cat

També podeu trobar informació més detallada a la web de la Generalitat de Catalunya:  https://preinscripcio.gencat.cat/

Publicado en: Notícies

Inici de la 9ª edició del Conte per Relleus

Avui, un centenar d’alumnes de 5è de primària dels tres centres educatius de Castelló d’Empúries, s’han trobat a la Sala Gòtica de l’Ajuntament de Castelló d’Empúries per a iniciar, en el marc del Pla Educatiu d’Entorn, l’activitat de Conte per relleus.

El curs escolar passat, no es va poder desenvolupar per les mesures establertes arran de la pandèmia, de manera que enguany, és la novena edició que es farà del Conte per Relleus.

L’actuació compta de nou amb l’escriptora Mariona Masferrer, i l’il·lustrador Sergi Moreso, que treballen conjuntament amb els tres centres educatius per crear un conte que parteix de la història Marianna d’Aiguaviva escrita per la mateixa escriptora.

El projecte pretén fomentar l’hàbit lector i desvetllar el gust per l’escriptura creativa, a través del treball col·laboratiu i en xarxa, mitjançant la  tecnologia de Google Sites.

En la trobada d’avui, l’alumnat ha pogut trobar-se presencialment amb l’escriptora Mariona Masferrer i l’il·lustrador Sergi Moreso i ha preparat diverses preguntes per a conèixer millor que aquests professionals que els acompanyaran en el procés d’elaboració del seu propi conte.

El funcionament de l’activitat és el mateix que en els cursos anteriors, consta de dues parts, una de lectura i una d’escriptura. En la primera els nens i nenes hauran de llegir el conte Marianna d’Aiguaviva, i en la segona ells escriuran un conte amb la nova trama que haurà proposat l’escriptora i faran una il·lustració per a cada capítol.

Així doncs, al llarg de les properes setmanes cada aula preparà diferents capítols que acabaran composant el llibre, el qual l’Ajuntament de Castelló d’Empúries col·laborarà facilitant l’edició d’una còpia per a cada alumne i que es lliurarà en una nova trobada conjunta.

Publicado en: Notícies

Alumnes de totes les edats i gent gran decoren Castelló d’Empúries

Centres educatius, PTT, la UEC i gent gran del Toribi Duran han elaborat decoracions per adornar diversos espais del municipi per les festes de Nadal

Amb el Nadal a la vora, el municipi prepara diversos espais per fer les activitats programades i les celebracions com l’arribada dels Reis Mags.

Són vàries les accions que s’han desenvolupat paral·lelament per part de diversos col·lectius d’alumnes i gent gran per col·laborar amb la decoració de la vila des d’una perspectiva comunitària.

Per una banda, alumnes de la llar d’infants, alumnat de cicle superior del centres educatius del municipi i unes 80 persones grans residents del Toribi Duran, elaboren i pinten unes estrelles de paper que decoraran la carpa dels Reis Mags d’Empuriabrava i altres espais municipals.

Anteriorment, aquesta activitat es feia conjuntament, de manera que els alumnes es desplaçaven fins la residència Toribi Duran i allà elaboraven cada any, una decoració diferent. Degut a la pandèmia, aquesta activitat ha hagut d’adaptar-se a les mesures sanitàries pertinents, però els diferents agents i participants involucrats esperen recuperar-ne el format original quan sigui possible.

Per altra banda, els alumnes de la UEC de Castelló d’Empúries han elaborat un marc photocall per l’associació de comerciants, amb el hastag #nadalcastelloempuriabrava2021 com a protagonista. També han elaborat uns porta espelmes a partir de pots de vindre reciclats per fer arribar a diversos comerços del municipi com elements decoratius.

Els alumnes dels dos perfils de PTT també han elaborat diversos elements. L’alumnat del perfil de vivers i jardins han creat unes corones fetes amb elements naturals com branques, flors i fulles per a decorar alguns comerços del municipi. Aquest mateix alumnat, juntament amb el del perfil de vendes, oficina i atenció al públic, col·laboraran en la decoració de diferents arbres de Nadal que es col·locaran la carpa dels Reis Mags d’Empuriabrava i altres espais municipals.

Des del Departament d’Ensenyament de Castelló d’Empúries, es treballa amb la voluntat de promoure les activitats basades en la xarxa comunitària i la relació intergeneracional, amb la intenció d’afavorir la convivència i el sentit de pertinença al municipi i les festivitats que s’hi celebren.

Publicado en: Notícies

Castelló d’Empúries inicia el Projecte Rossinyol per primera vegada

3 alumnes de secundària de centres educatius del municipi, es vincularan a 3 mentores de la Universitat de Girona al llarg del curs escolar

Aquest curs escolar, Castelló d’Empúries ha apostat pel Projecte Rossinyol com a part de les mesures vinculades a la dotació del Departament d’Educació pel PMOE, integrat al Pla Educatiu d’Entorn.

Projecte Rossinyol, és un projecte de mentoria que consisteix en què alumnat de la Universitat de Girona, s’emparella amb alumnes de centres educatius del municipi perquè durant 3 hores a la setmana d’un curs escolar, comparteixin espais d’oci, cultura i lleure, a més d’afavorir l’ús del català.

Per una banda, l’alumnat universitari que participa en aquest projecte ho fa de forma voluntària i és l’equip del projecte Rossinyol qui valora la seva participació al projecte i els facilita una formació que els doni recursos bàsics per a treballar la relació amb el mentorat/da.

Per altra banda, els mentorats/des, alumant de secundària, són alumnes amb els quals es valora positivament el foment de l’ús de la llengua catalana fora el centre educatiu, l’ampliació de referents de l’alumne/a i l’afavoriment de la integració a l’entorn social a través d’activitats diversificades.

A Castelló d’Empúries, la dotació ha permès vincular tres parelles, és a dir, 3 alumnes de centres de secundària amb 3 alumnes de la Universitat de Girona. Entre professionals de Projecte Rossinyol, l’Ajuntament de Castelló d’Empúries i professors/es de centres educatius, s’ha recopilat informació sobre l’alumnat d’ambdues parts per decidir quin emparellament se’n feia en funció dels gustos, interessos i disponibilitats.

El divendres 26 de novembre passat, es va celebrar la festa inicial, que té per objectiu principal presentar els mentores i mentorats/des entre ells perquè que descobrissin amb qui compartiran el projecte durant tot aquest curs escolar, però també per a donar el tret de sortida oficial a aquest programa. En aquesta trobada hi varen assistir professors i direccions de centres educatius, la coordinació de projecte Rossinyol per part de la UdG, regidora i tècnica d’ensenyament de l’Ajuntament de Castelló d’Empúries, l’assessora LIC del Departament d’Educació, les mentores de la Universitat de Girona, els mentorats de centres educatius i les seves famílies.

En aquesta trobada, després d’una presentació per part de l’organització i l’Ajuntament, mentores i mentorats/des varen participar en un petit joc per tal de descobrir amb qui s’emparellarien al projecte i així, que poguessin començar a conèixer-se entre ells i amb les famílies dels alumnes de secundària.

Com a obsequi, l’Ajuntament de Castelló d’Empúries va regalar a cada parella una càmera analògica d’un sol ús perquè puguin immortalitzar diferents moments de les trobades, de manera que a la trobada final del projecte se’ls puguin retornar les fotografies revelades com a record de l’experiència compartida.

Tant l’Ajuntament de Castelló d’Empúries com l’IE El Bruel-Empuriabrava i l’INS Castelló d’Empúries, que són els centres que hi participen, han engegat aquesta iniciativa amb especial entusiasme, ja que és una oportunitat d’afavorir la inclusió social, cultural i lingüística així com el creixement personal d’ambdós membres de la parella, a través d’un vincle afectiu d’amistat que es va forjant amb les trobades al llarg de les setmanes.

Per Anna Massot, regidora d’Ensenyament, “és important posar en valor projectes de voluntariat com aquest que tenen un impacte positiu en tots els participants, doncs aquest espai compartit entre ells aporta beneficis i aprenentatges molt interessants tant pels mentorats com pels mentors”.

Publicado en: Notícies